מענה אנושי חכם כשמו כן הוא אכן חכם. מעצם ההגדרה שלו, המענה האנושי הרבה יותר חכם מהמענה הממוחשב. בסביבה דינאמית כמו הזירה העסקית כיו היכולת להתעדכן בזמן אמת לגבי שינויים וחריגות יכולה להטות את הכף מבחינה כלכלית. בעוד שמערכת ממוחשבת צריכה כל הזמן שיתכנתו ויעדכנו אותה, הרי שמי שמאייש עמדת מענה יכול ומסוגל להבין ניואנסים ולהציע גם פתרונות מקוריים מחוץ לקופסא. לעיתים דווקא הקל האנושי, גם בהיעדר או בחוסר היכולת שלו לתת פתרון מושלם, מעורר הבנה מצד הלקוח הזועם שבבת אחת מתרכך.
מספרים על כלבים שממרחק של 150 מטר יכלים להריח ולזהות את הבעלים שלהם. בני האדם אולי לא מריחים כל כך טוב כמו חבריהם הטובים ביותר, בל האוזן האנושית מאוד בררנית בכל מה שנוגע לכנות ואמינות. כל מי שמתקשר לקול סנטר מיד יודע לפי אופי התשובה האם מולו מעבר לקו עומדת מערכת מענה ממוחשבת וסכמתית או בן אדם בשר ודם שמרגיש וחושב בדיוק כמוהו. הגורם האנושי עדין שולט בכיפה.